Met zaklamp in de hand op ontdekkingstocht langs mooie objecten en spannende verhalen.
In het donker ziet alles er heel anders uit. En dat geldt zeker voor een museum! In de kerstvakantie krijgt u de gelegenheid om te ontdekken hoe sfeervol Museum Joure in het donker is. Op 27, 28 en 29 december en 3, 4 en 5 januari organiseert het museum een spannende ‘spotlight tour’ (schemerwandeling) langs de mooiste objecten van het museum. Een rondleider zorgt voor een lichtje op het object en vertelt natuurlijk de smeuïge verhalen die er bij horen. Met het uitlichten van delen uit de collectie vallen sommige details pas echt op, zoals theeplukkende aapjes op een servies. Een mooi uitstapje voor jong en oud!
De spotlight tours in de kerstvakantie starten om 15.45 in het hoofdgebouw van het museum en duren tot ongeveer 17.15. De wandeling start met een lekker kopje koffie, thee of voor de kinderen een glaasje ranja. Kosten voor de ‘nachtwandeling’ zijn € 6,50 per persoon, voor kinderen kost de nachtwandeling € 3,50 incl. een scheur-doeblad. Van tevoren aanmelden is niet nodig, u kunt zich gewoon om 15.45 melden bij de balie van het museum.
De lichtjes bij de nachtwandeling worden verzorgd door Spanninga Metaal BV, sponsor van het museum. Spanninga staat van oudsher bekend als de ‘achterlichtjesfabrikant’ uit Joure. Inmiddels maakt het bedrijf allerlei soorten hoogwaardige (fiets)verlichting. Meer informatie over dit bedrijf vindt u op www.spanninga.com.