Met een zaklamp door een sfeervol museum, luisterend naar de mooiste verhalen

Museum Joure laat zich vertellen in duizend-en-één verhalen. Bijzondere objecten, markante mensen, oude gebouwen en historische fabriekjes: ze hebben allemaal hun eigen aansprekende verhaal. Tijdens de Verhalenavond pikken vertellers Henk, Klaas, Lammy en Anno de mooiste verhalen er uit en vertellen die in een sfeervol donker museum.

Verhalenavond in Museum Joure:

• Start om 19.30 uur
  • Gratis toegankelijk (ingang Museumstraat 1)
  • Lekker kopje koffie of thee staat klaar
  • Graag hieronder aanmelden

Op vrijdag 15 november is het in heel Friesland Verhalenavond, een vervolg op 2018 verhalen, waarmee LF 2018 begon. Op Verhalenavond ontmoet heel Friesland elkaar om te luisteren naar verhalen. In huiskamers, café’s, maar dus ook in musea. En natuurlijk doet ook Museum Joure mee. Met z’n 10 gebouwen en verschillende collecties is dit een plek waar heel veel verhalen over te vertellen zijn.

Speciaal voor Verhalenavond hebben we de objecten met de mooiste verhalen geselecteerd, zoals bijvoorbeeld over het Bavelaartje van een ouderwets koffiehuis. Tijdens de Verhalenavond wandelen de bezoekers in het donker door het museum, de route volgend met hulp van een zaklamp. Dat maakt het bezoek extra bijzonder. “In de spotlights zie je details die je anders niet opvallen”, vertelt conservator Margreet van der Zee.