Word vrijwilliger bij het mooiste winkeltje van Joure! We zoeken vrijwilligers voor minimaal 2 dagdelen per week.

Over De Witte Os
Museumwinkel De Witte Os is een begrip in Joure en omgeving. Het is de voormalige winkel van Douwe Egberts en het markante pand is in 2019 zelfs KLM-huisje! Een bezoeker over De Witte Os: “Als je de winkel binnenstapt is het alsof je een stap terug in de tijd doet. In De Witte Os proef je de sfeer van rond 1900. De winkel is helemaal in stijl ingericht, de producten passen daar prachtig bij.”

Wat doe je zoal als vrijwilliger
Als vrijwilliger help je de klanten in de winkel, je pakt cadeautjes in, je weegt bestellingen af en je rekent af. Tijdens de stille uurtjes pak je bijvoorbeeld koffie, thee en snoepjes in, je maakt cadeautjes, je maakt even een stukje van de winkel schoon, etc. ’s Middags sta je vaak samen in de winkel, ’s ochtends meestal alleen.

We verwachten dat je:

• gastvrij en behulpzaam bent, maar ook praktisch en zelfstandig kunt werken. Het is belangrijk dat je precies bent en de afgesproken (inpak)procedures nauwkeurig volgt.
  • minimaal 2 dagdelen per week werkt, in de zomermaanden wat meer.
  • ook regelmatig een dagdeel in de weekenden werkt (ca. 1 keer in de 2 a 3 weken).
  • dat je in de zomermaanden normale vakantieperiodes aanhoudt (van enkele weken).
  • niet voor een korte periode vrijwilligerswerk wilt doen, maar de intentie hebt om dat voor een langere tijd (bv. enkele jaren) te doen.

Tijdens de inwerkperiode van ca. 2 maanden loop je mee met verschillende ervaren vrijwilligers die ervoor zorgen dat je alle kneepjes van het vak leert.

Lijkt het je leuk om in onze mooie museumwinkel aan de slag te gaan? Onze andere vrijwilligers kijken uit naar je komst. Reageren kan via 0513-412283 of info@museumjoure.nl. Tot snel in ‘De Os’!