Van 30 september t/m 11 oktober is het Kinderboekenweek. Dit jaar gaat de Kinderboekenweek terug in de tijd. Het thema ‘En toen’ past helemaal bij Museum Joure. Kom langs met je groep!

In Museum Joure beleef je de geschiedenis en maak je kennis met de techniek van vroeger. Voor groepen kinderen hebben wij twee hele leuke en leerzame programma’s: De Tijdmachine en De Theefabriek.

Programma De Theefabriek
Bij De Theefabriek ga je met je leerlingen op onderzoek in het museum. Op de plek waar ooit Douwe Egberts groot geworden is ervaren je leerlingen hoe thee en koffie gemaakt worden. En hoe het zo populair werd. Want bijna iedereen drinkt wel eens een kopje thee of koffie.

Programma De Tijdmachine
Bij De Tijdmachine ga je met je kinderen terug in de tijd. Je ziet hoe allerlei dingen vroeger gemaakt werden. Van de prachtigste klokken tot een simpele boekenlegger. En van een kopje thee tot een koperen naamplaatje. Natuurlijk gaan je leerlingen ook zelf aan de slag.

Kom langs met je klas, reserveer direct
Reserveer direct door te mailen naar educatie@museumjoure.nl (vol = vol). De kosten bedragen € 2,50 per leerling. Voor meer informatie kun je bellen (0513 – 41 22 83), mailen (zie bovenstaand) of kijken op https://www.museumjoure.nl/educatie.