Museum Joure organiseert weer ‘Spotlight Tours’! Tijdens de Spotlight Tour gaan bezoekers bij schemer door het museum, waarbij een rondleider objecten en verhalen letterlijk uitlicht. “In de spotlights zie je details die je anders niet opvallen”, vertelt directeur Iris Nutma. Bovendien komen dit jaar voor de spotlighttours speciaal objecten uit het depot, die anders niet te zien zijn. Nieuw dit jaar is de splitsing tussen tours voor volwassenen (op 12 en 28 dec en 3 jan) door de rondleiders en de speciale routes voor gezinnen met kinderen (alleen op 28 dec en 3 jan) onder leiding van de museumeducator.

De Spotlicht Tours beginnen met een kop warme chocolademelk of glühwein in ons sfeervolle museumcafé De Túnkeamer. Van daaruit start de tour, die tot ongeveer 18.30 duurt. De kosten voor de tour zijn € 7,00 voor volwassenen en € 3,50 voor kinderen.

Een kaartje voor de Spotlight Tour kunt u reserveren via onderstaande links of op de dag zelf kopen bij de kassa van het museum (nb. kaartverkoop/ophalen van gereserveerde kaarten vóór 17.00 uur!).

Kaartjes reserveren kan via de agenda en daar komt u door op één van onderstaande data te klikken.

Lichtjes van Spanninga
De lichtjes voor de Spotlight Tour worden verzorgd door Spanninga Metaal BV, sponsor van het museum. Van oudsher staat Spanninga bekend als de ‘achterlichtjesfabriek’ uit Joure. Tijdens de Spotlight Tour is ook de expositie over 100 jaar Spanninga te bewonderen.

Foto: Jelte van Oostrom