Zin om tijdens de herfstvakantie met de kinderen op pad te gaan? In Museum Joure staat van dinsdag 18 t/m vrijdag 21 oktober weer een Maakfabriek klaar. Deze keer ga je aan de slag met zeep smelten, het gieten van zeep in een mal en het bewerken ervan om zo je eigen zeepje te maken. De activiteit is geschikt voor kinderen van ca. 8 tot 14 jaar. Kosten voor de Maakfabriek zijn de normale entree van € 3,50 per kind plus een materiaaltoeslag van € 1,50. Van tevoren opgeven is wenselijk, want vol=vol!

Wat doe je bij de Maakfabriek?
Deze vakantie staat bij de Maakfabriek de techniek van het smelten en in vorm gieten centraal. De activiteit is geïnspireerd op de kopergieterij die deel uitmaakt van Museum Joure. De kinderen gieten geen koper, maar gaan aan de slag met zeep.

Het programma bestaat uit meerdere onderdelen. Eerst help je met het smelten van de zeep, vervolgens kun je aan je aan de gesmolten zeep geurstof, kleurstof en gedroogde bloemblaadjes of kruiden toevoegen. Daarna giet je de zeep in de vorm. Terwijl de zeep droogt maak je je eigen zeepverpakking om de zeep mee naar huis te nemen. Als de zeep klaar is, heb je alle tijd om het museum te bekijken. Let vooral ook op de kopergieterij!

Er zijn meerdere startmomenten op een dag. Let op, voor de Maakfabriek is beperkt plek. Vol=vol, dus boek online op deze pagina.

Wil of kun je niet meedoen aan de Maakfabriek? Ga dan lekker zelfstandig aan de slag met opdrachten uit ons rode tasje. Hiervoor betaal je alleen de entreekosten.

Ps. Kom je ook naar de Coole Kidsnacht?