Meivakantie: Bedruk je eigen vlaggenlijn in de Maakfabriek

Van dinsdag 3 t/m vrijdag 6 mei is er weer de Maakfabriek in Museum Joure, speciaal voor kinderen van ca. 6 tot 14 jaar. Deze vakantie ontwerp en druk je een eigen vlaggenlijn! Van tevoren opgeven (mogelijk vanaf 27 april) is noodzakelijk. Let op: vol=vol! Wil of kun je niet meedoen aan de Maakfabriek? Of heb je al eerder vakantie? Ga dan lekker zelfstandig aan de slag met opdrachten uit gereedschapskistje ‘Oan it wurk’, geschikt voor kinderen van alle leeftijden.

Een Maakfabriek vol druktechniek

Deze vakantie staat de techniek van het drukken centraal. Die techniek ga je gebruiken om een vlaggenlijn te maken. Dat past mooi bij de week van 4 en 5 mei! Eerst ga je op onderzoek door het museum, waarbij je drukwerk bekijkt en in onze museumdrukkerij leert hoe het drukproces in zijn werk gaat. Daarna experimenteer je in het Maaklokaal met druktechnieken. Uiteindelijk ontwerp en druk je verschillende vlaggetjes die je aan een lijn bevestigt.

Praktische info:
Voor de Maakfabriek geldt de normale entreeprijs (€ 3,50 per kind) plus een materiaaltoeslag van € 1,50. Entree is inclusief limonade, thee of koffie. Er is beperkt plek, dus boek (vanaf 27 april) snel via onze online ticketshop. Klik in de shop je gewenste starttijd aan: van 3 t/m 6 mei iedere dag om 10.10u / 10.40u / 11.10u / 11.40u / 12.10u / 13.40u / 14.10u / 14.40u / 15.10u.

Gereedschapskistje Oan it wurk

(Ook in de week van 25 april beschikbaar)

Wil of kun je niet meedoen aan de Maakfabriek? Of heb je al vanaf 25 april vakantie en wil je iets leuks doen? Dan is het Oan it wurk-programma een leuk alternatief. Aan de hand van gereedschapskistje ‘Oant it wurk’ ga je allerlei leuke dingen doen, zoals een theezakje maken en koffie malen. Deze activiteit is voor kinderen van alle leeftijden.

Praktische info:
Voor ‘Oan it wurk’ betaal je alleen de entreekosten. Van tevoren tickets bestellen is voor deze activiteit niet verplicht, wel aan te bevelen.