logo pake 2017Op reis van TOEN naar de TOEKOMST

Natuurlijk doet Museum Joure tijdens de voorjaarsvakantie weer mee aan het project Help pake en beppe de vakantie door. Tijdens deze vakantie organiseren heel veel Friese musea speciale kinderactiviteiten. Op vertoon van een pake, beppe of andere volwassene mogen kinderen gratis naar binnen. In Museum Joure wordt het provinciale thema ‘Op reis’ wel heel bijzonder ingevuld. In het museum ga jij op reis van TOEN naar de TOEKOMST!

In Museum Joure denken we graag met jou na over hoe ons leven er in de toekomst uit zal zien èn laten we je zien hoe die toekomst vroeger is begonnen. Bij de balie krijgen alle kinderen deze week een speciaal Jourobot Journal, daarna ga je met pake en beppe (of een andere volwassene) aan de slag. Het Journal leidt je door allerlei plekken in het museum waar je kunt  proeven, bedenken, tekenen, ontwerpen, etc. Zo kun je in het museum ouderwetse snoepjes en toetjes proeven,  je drinkt kopjes thee met Kapitein Koffiekop en je bedenkt smaken voor de theemachine van de toekomst. Je bekijkt ouderwetse klokken en maakt je eigen design klokkenkast (of tijdmachine…)! Ondertussen gebruik je je Journal natuurlijk om mooie schetsjes te maken en zoekopdrachten te doen.

Je zelf gemaakte futuristische machines, klokken kunstwerken worden (als jij dat wilt) tijdens het weekend  ‘Van Toen naar Toekomst’ op 4 & 5 maart geëxposeerd in onze tentoonstellingsruimte it Binnenplak.

Van dinsdag 21 februari t/m vrijdag 24 februari ben je welkom tussen 12.00 uur en 16.00 uur. Pakes, beppes en andere begeleiders betalen de normale entreeprijs van € 6,50 (inclusief kopje koffie of thee). Op ‘vertoon’ van één van volwassene mag het kind gratis naar binnen. We zien je graag in de voorjaarsvakantie in Museum Joure !