Lekker speuren en je eigen Friese superheld(in) maken

Grutte Pier, Super Joura of …..? In de voorjaarsvakantie hoeven kinderen en (groot)ouders zich niet te vervelen, want Museum Joure pakt uit met een echte familie-activiteit. Start is een speurtocht naar typisch Friese spullen in het museum, alledaagse en bijzondere. En dan …. maken jullie samen een eigen (gemotoriseerde!) Friese superheld(in).

Help pake en beppe de vakantie door
De voorjaarsvakantie staat bij de Friese musea traditiegetrouw in het teken van de themaweek  Help pake en beppe de vakantie door. Dit jaar met als thema Typisch Fries. Met zo’n thema weet maakmuseum Joure wel raad.

Educator Vera Damhuis vertelt: “In ons museum laten we zien hoe in Joure vroeger en nu allerlei spullen gemaakt werden, gewone en bijzondere, van koffie en thee tot klokken en boeken. Aan sommige van die spullen kun je heel goed zien dat ze in Friesland gemaakt zijn.” De kinderen en hun pakes en beppes (of ouders) beginnen het bezoek aan Museum Joure daarom met een echte speurtocht naar deze typisch Friese spullen.

Damhuis vervolgt: “En natuurlijk ga je ook lekker zelf aan de slag. Want ‘maken’ dat hoort bij Museum Joure. Met een motortje en allerlei andere materialen maak je je eigen Superheld(in). Dat is echt superleuk.” Natuurlijk is er een prijs voor de snelste Superheld(in), maar ook eentje voor de mooiste! Voor de jongste kinderen is er een fijne speelplek met minirobotjes.

Programma voorjaarsvakantie in Museum Joure
Van dinsdag 27 februari t/m vrijdag 3 maart zijn kinderen met hun pakes, beppes, ouders en andere volwassenen van harte welkom in Museum Joure. Op die dagen kun je van 13.30 tot 16.30 meedoen aan deze echte familie-activiteit.

Er geldt de normale entreeprijs voor volwassenen, kinderen mogen gratis naar binnen. Voor het maken van de Superheld(in) wordt € 5 materiaalkosten in rekening gebracht.