Oud-werknemers van Meubelfabrieken Zijlstra N.V. en Stoelenfabriek Van der Veer en liefhebbers van de meubelen van PHOTO_20140528_140028
deze Jouster fabrieken zijn welkom op zondagmiddag 6 juli om 15.00 uur in Museum Joure. Aanleiding is de tentoonstelling Fries Design in het museum, waar Poly-Z meubelen worden getoond van Zijlstra en de bekende schaarstoel van Van der Veer. Het doel is een bezoek aan de tentoonstelling. Daarna is er gelegenheid samen herinneringen op te halen en verhalen over het werken bij de meubelfabrieken. Misschien zijn er nog oude foto’s uit de jaren ’45 tot ’75. Op bijgaande foto staat Anne van der Wal met zijn bekende Poly-Z vrachtauto. De meubelen werden bezorgd en geplaatst in het gehele land. Natuurlijk zijn werknemers van de bekende meubelfabriek De Nijverheid van De Vrij ook welkom. Bezoekers betalen de gewone entree van het museum, de activiteit (incl. koffie of thee) zelf is gratis.

Plaats: Museum Joure. Geelgietersstraat 1-11
Datum: zondag 6 juli
Aanvang: 15.00 uur
Entree: toegangsprijs museum (incl. koffie/thee)

Informatie:
www.museumjoure.nl/exposities ; www.friesdesign.com ;