Smelten & smeden in de Maakfabriek

24 oktober 2018 13:30 - 16:30

Tijdens de herfstvakantie hoeven kinderen en (groot)ouders zich niet te vervelen, want Museum Joure pakt uit met DE MAAKFABRIEK! Op woensdag 24 en donderdag 25 oktober staan alle materialen klaar om met allerlei metaal-bewerkings-technieken aan de slag te gaan, van smelten en gieten tot solderen en assembleren. Ook tijdens de eerste Coole Kidsnight kun je hiermee aan de slag, natuurlijk in een vrolijk ingericht museum!

De Maakfabriek in Museum Joure

Museum Joure noemt zich ook wel ‘het museum van het maken’. Hier zie je hoe alledaagse en bijzondere dingen gemaakt zijn. En dat niet alleen. Je kunt natuurlijk ook zelf aan de slag! Voor kinderen organiseren we daarom regelmatig ‘DE MAAKFABRIEK’, middagen waarbij allerlei materiaal klaar ligt waar je zelf mee aan de slag kunt. Met je eigen creativiteit en een beetje hulp maak je de mooiste dingen.

In de herfstvakantie staat DE MAAKFABRIEK in het teken van de technieken voor metaalbewerking. Van smelten en vormen tot solderen, graveren, assembleren, e.d. Met metaal kun je van alles!

Kinderen zijn van harte welkom (met begeleiding) op 24 en 25 oktober, van 13.30 – 16.30 uur. Tijdens deze dagen geldt voor volwassenen de normale entreeprijs en voor kinderen € 5,- per kind.

24 oktober 2018