Reprise: Als stegen konden vertellen …

25 maart 2018 14:00

Een film over stegen aan de Midstraat in Joure

Op zondagmiddag 25 maart wordt de film ‘Als stegen konden vertellen’ over stegen aan de Midstraat in Joure opnieuw vertoond. De film begint om 14.00. Iedereen is van harte welkom in de doopsgezinde kerk van Joure, toegang is € 7,50 inclusief een kopje koffie of thee. Echte Jouster of gewoon geïnteresseerd in de geschiedenis? Deze film moet je gezien hebben! U kunt zich tot zaterdag 24 maart opgeven via info@vriendenvanmuseumjoure.nl of via  06-13882218 / 06-55121931.

De Vlecke Joure kent vanouds vele stegen die druk bevolkt werden. De toegangen zijn vanuit de Midstraat nog duidelijk te zien. Sommige stegen zijn helaas verdwenen of niet meer toegankelijk, maar een flink aantal is nog volop in gebruik.

Over de geschiedenis daarvan en van een aantal bewoners zijn mooie verhalen te vertellen.
Met een mix van oude en nieuwe foto’s en films een feest van herkenning.

Museum Joure/Histoarysk Wurkferbân Skarsterlân
Het Histoarysk Wurkferbân Skarsterlân heeft meerdere werkgroepen van bevlogen vrijwilligers, die onderzoek doen naar de geschiedenis van Skarsterlân. De stegenwerkgroep is ruim een jaar bezig geweest met het samenbrengen van oud en nieuw film- en fotomateriaal en de bijbehorende informatie. Dit is weergegeven in deze ‘stegenfilm’.
Het HWS is onderdeel van Museum Joure en is gehuisvest in het museum.

Initiatiefnemer voor deze reprise van de film is de Vereniging Vrienden van Museum Joure. Naast de vrienden en vrijwilligers van het museum is ook het brede publiek van harte welkom.

25 maart 2018

Doopsgezinde kerk