Deze herfstvakantie: De Maakfabriek ‘servies’

12 oktober 2020 13:00 - 16 oktober 2020 17:00

Tijdens de herfstvakantie organiseert Museum Joure van maandag t/m vrijdag weer De Maakfabriek, speciaal voor kinderen van ca. 8 tot 14 jaar. De uitdaging tijdens deze vakantie is om je eigen drinkbeker, -fles of ander drinkgerei te maken. Eerst ga je op speurtocht naar de mooiste serviezen in het museum en daarna ga je in onze Maakfabriek zelf aan het werk. Uiteraard ligt er weer allerlei materiaal voor je klaar, waar je heerlijk mee kunt experimenteren. Klei, mooie scherven en steentjes….leef je maar uit!

Let op: boeken via de website is noodzakelijk, dat kan hier (wacht even tot het scherm is geladen).

Doe als een designer!

Dat in Museum Joure heel veel te zien is over de geschiedenis van het koffie- en theedrinken ligt voor de hand. Het bekende bedrijf Douwe Egberts is immers in Joure begonnen. Voor het drinken van koffie- en thee heb je wel goed materiaal nodig. Je vindt in het museum dan ook allerlei originele koffiekannen, theepotten en prachtige serviezen, van allerlei materialen. Deze zijn vaak mooi ontworpen en prachtig versierd. Doe als een echte designer en maak in De Maakfabriek jouw unieke beker, theepot, kom… Wat jij wilt!

Praktische info

De Maakfabriek wordt georganiseerd van 12 t/m 17 oktober. Er zijn geen speciale starttijden, je kunt tussen 10.15 en 15.30 uur (op maandag van 13.15 tot 15.30 uur) beginnen met de activiteit, maar je moet van tevoren wel even boeken. In verband met Covid-19 en onze beperkte ruimte gelden een aantal speciale regels:

• Kinderen die willen deelnemen aan de Maakfabriek worden alleen in het museum toegelaten als er ook een volwassene meegaat naar het museum.
  • De speurtocht naar serviezen is geschikt voor alle leeftijden en kan dus in gezinsverband worden gedaan.
  • De Maakfabriek (onze werkplaats op zolder) is alleen toegankelijk voor kinderen vanaf groep 4 (tot ca. 14 jaar).
  • Ouders/begeleiders en jongere broertjes/zusjes worden niet in de Maakfabriek (de werkplaats op zolder) toegelaten, voor hen is een aparte speel-/relaxruimte elders in het museum. Daar kunnen zij spelen en ondertussen op de andere kinderen wachten.

Een kaartje kopen: Voor de Maakfabriek moet je online kaartjes voor het museum kopen (€ 5 per kind). Entree voor volwassen ouders/begeleiders is zoals gewoonlijk (€ 7,50 inclusief koffie/thee), entree voor jongere broertjes en zusjes en kinderen die niet mee willen doen aan de Maakfabriek is € 3,50.

Begin:
12 oktober 2020 13:00