de Nationale Museumweek in Museum Joure:
een week vol bijzondere verhalen

Van 9 tot 14 april vindt de Nationale Museumweek plaats met als thema ‘Ontdek samen ons èchte goud’. In Museum Joure is dat aanleiding om de schijnwerpers te richten op de pronkstukjes uit onze collectie. Iedere dag zijn er om 13.30 en 15.00 uur speciale rondleiding langs de favoriete objecten van de rondleider. De rondleiding is gratis (uiteraard betaalt u wel de entree voor het museum), u hoeft zich niet van tevoren aan te melden.

Programma Museum Joure
Museum Joure stelt tijdens de Nationale Museumweek de favoriete objecten van de rondleiders centraal. Iedere dag zijn er twee rondleidingen, om 13.30 en om 15.00 uur. Onze rondleiders vertellen dan enthousiast over hun favoriete object en de verhalen daar achter. Hun kennis èn smeuïge manieren van vertellen zijn van onschatbare waarde, daarmee gaat het object pas echt leven. Natuurlijk neemt de rondleider u ook mee door de andere delen van het museum en vertelt u hoe alledaagse dingen zoals theezakjes, Friese staartklokken en drukwerk vroeger werden gemaakt.