6 november, jaarlijkse ‘Vriendenlezing’ in Museum Joure

Journalist en columnist Jantien de Boer vertelt over Landschapspijn

Op 6 november a.s. geeft Jantien de Boer, journalist en columnist van de Leeuwarder Courant de jaarlijkse ‘Vriendenlezing’ in Museum Joure. Deze lezing wordt jaarlijks georganiseerd door de Vereniging Vrienden van Museum Joure. Thema van de lezing is “Landschapspijn”, het onderwerp waar Jantien de Boer in 2017 een boek over uitbracht en dat nu nog steeds actueel is.

De lezing begint om 20.00, de entree is € 5,00, inclusief een kopje koffie of thee. Voor leden van de Vereniging is de entree gratis (ter plekke lid worden kan ook). Opgave kan tot 5 november via info@vriendenvanmuseumjoure.nl of via 06 13882218 A.S. Heegsma/ 06 55121931 F. Tolsma.

Jantien de Boer heeft o.a. een wekelijkse column in de weekendbijlage van de Leeuwarder Courant waarin ze  een actueel onderwerp of juist een alledaagse gebeurtenis beschrijft. Zo schreef ze in 2015 columns en artikelen over burgers die zich grote zorgen maken over de teloorgang van bloemen, planten, vogels en insecten en over veehouders en akkerbouwers die vechten voor hun bestaan.

Het boek “Landschapspijn, over de toekomst van ons platteland”, wat ze in 2017 als vervolg hierop heeft geschreven, heeft destijds al veel discussies opgeleverd. Momenteel is dit nog steeds zeer  actueel! Het stikstofbeleid, de CO2 uitstoot, en het huidige landbouwbeleid zijn heden ten dage  onderwerpen van gesprek in vele huiskamers en daar buiten! Een aantrekkelijke avond voor de Vrienden van Museum Joure, wat hopelijk een levendige interactie oplevert.