IMG-20141029-WA0001_resizedYnte Kuindersma namens Kuindersma Verzekeringen en Paul van Goor namens MyriadM hebben op woensdag 29 oktober de website Joure blikt terug aan Museum Joure geschonken. Bestuurslid Cees Tournier nam de site in ontvangst.
Communicatiebureau MyriadM heeft in goed overleg met Histoarysk Wurkferbân Skarsterlân (HWS) de website ontwikkeld. Het HWS zal de website gaan beheren. Door het HWS zijn inmiddels 1500 foto’s op de website geplaatst en er zullen in de toekomst meer geplaatst worden. Ook zal het HWS korte beschrijvingen van historische artikelen en boeken op de website plaatsen, zodat iedereen deze bij een bezoek aan Museum Joure op de studieruimte kan bekijken of inzien.

Iedereen kan, na een gebruikersaccount te hebben aangevraagd, middels verschillende categorieën foto’s van Joure en omliggende dorpen, foto’s met verhalen over personen of gebeurtenissen, foto’s over artiesten of groepen & bands op de website plaatsen. Op dit moment is het nog niet mogelijk om tekst, video of muziekbestanden te uploaden. Om de uniformiteit van de website te waarborgen worden de foto’s na beoordeling door HWS definitief op de website worden geplaatst.
In de website is een uitgebreide zoekfunctie opgenomen.

Wij wensen iedereen veel plezier op de website www.joure.bliktterug.nl