Print Workshop Gestetner stencilmachines

27 juli 2017 10:00 - 28 juli 2017 16:30

De Print Workshop op Gestetner stencilmachines is bedoeld voor kunstenaars, grafici en liefhebbers met enige ervaring met eenvoudige druktechnieken. De nadruk ligt op full colour printing. De workshop wordt gegeven door Erwin Blok, die een omvangrijke verzameling Gestetner stencilmachines heeft aangelegd. Op dag 1 van de workshop legt Erwin Blok de werking van stencilmachines uit en vertelt over de mogelijkheden van deze apparaten. Op dag 2 is er gelegenheid om eigen werk te maken met hulp en ondersteuning van Erwin Blok. Op beide dagen wordt er voor koffie, thee en een lunch gezorgd. De workshop duurt twee dagen, van 10.00 tot 16.30 en kost € 125. Aanmelden via info@museumjoure.nl.

Op donderdag en vrijdag 27 en 28 juli geeft Erwin Blok in Museum Joure de Print Workshop. Stencilfanaat Erwin Blok en oud-vertegenwoordiger van Gestetner Tijn van Beek hebben het initiatief voor de Gestetner tentoonstelling genomen. De stencilmachines in Museum Joure zijn onderdeel van de verzameling van Erwin Blok. Deze stencilfanaat verzamelt niet alleen Gestetner stencilmachines, maar restaureert ze ook èn werkt nog steeds met de machines. Met veel plezier experimenteert hij met de mogelijkheden van deze prachtige apparaten. Dat blijft niet onopgemerkt. Erwin Blok wordt inmiddels over de hele wereld gevraagd om workshops stencilen aan kunstenaars en grafici te geven. Na workshops in Maastricht, Istanboel, Milaan, Parijs en Berlijn volgen enkele workshops in Joure. Het gemaakte werk van de cursisten is daarna in Museum Joure te bekijken.

De workshop duurt 2 dagen van 10.00 tot 16.30 en kost € 125,-. U kunt zich voor de workshop opgeven door een mail te sturen naar info@museumjoure.nl met uw naam, adres en telefoonnummer en de datum van de workshop. U ontvangt daarna een factuur van ons voor het over te maken bedrag. De betaling is uw bewijs van deelname.

De workshop vindt plaats in de educatieve ruimte van het museum. Het is incl. koffie/thee en lunch. U kunt tussendoor natuurlijk ook op de Gestetner expositie en in het museum rondkijken.

Om inspiratie op te doen:

Begin:
27 juli 2017 10:00