« Alle Evenementen

• Dit evenement is voorbij.

Weekend van het vakmanschap

30 augustus 2015 13:00 - 17:00

Tijdens het Weekend van het vakmanschap is Museum Joure geopend van 13.00 tot 17.00 uur. Voor mensen die van vakmanschap houden is Museum Joure zeer interessant. Er zijn koffie- thee en tabaksproeftafels ingericht. In de werkplaatsen is te zien dat vakmensen (klokkenmaker, koperslager, drukker, geelgipag_vrijwilligers1eter en zilversmid)
bijzondere gereedschappen gebruiken voor hun beroep. In het Entreegebouw staat de theezakjesmachine. Zeer ingenieus. In de Midstraat brandt zondag 30 augustus onze koffiebrander de Pittige Weduwe en Oude Douwekoffie, verkrijgbaar in de museumwinkel De Witte Os. Beide dagen ook open, evenals het Koffie- en Theehuis.

Jachtwerf de Jong, Klokmakerij ten Hoeve, Klokreparateur Joure, de Jouster Klokkenmakerij en Watze van der Wal Sieraden, allen leden van de stichting Ambachten van Joure, tonen hun vakmanschap graag aan de liefhebbers van prachtige handmade ambachtsproducten. Zie voor meer informatie www.ambachtenvanjoure.nl en op www.tejoure.nl

Er zijn in Museum Joure dit weekend geen demonstraties, entree is de gebruikelijke entreeprijs.

Datum:
30 augustus 2015