Museumweek: Ontdek de wereld van Douwe Egberts

5 april 2022 14:00 - 10 april 2022 16:00

€8,50
mooie kamer museum joure

Volg een (gratis) rondleiding en bewonder salons die normaal gesloten zijn voor publiek. Van dinsdag 5 tot en met zondag 10 april vindt in Museum Joure de Museumweek plaats. Thema is ‘Open je wereld’. In deze week zijn er iedere dag om 14.00 en 15.00 uur gratis rondleidingen. Bezoekers worden meegenomen in de wereld van Douwe Egberts – en naar prachtige salons die normaal gesloten zijn voor publiek.

De rondleiders vertellen mooie verhalen over dit wereldwijd opererende bedrijf en nemen de bezoekers mee door de panden van Museum Joure. Daar kun je het eerste winkeltje van D.E., de Witte Os, en de prachtige salons van de voormalige eigenaren van Douwe Egberts bekijken. Van tevoren opgeven via de site is aan te raden, want vol=vol. Deelnemers betalen alleen de reguliere entreeprijs voor het museum van € 8 (online) of €8,50 (aan de kassa) per persoon. Met een ticket voor het museum is de rondleiding gratis.

Museumweek

De Nationale Museumweek wordt georganiseerd door de Museumvereniging. Ook Museum Joure is natuurlijk van de partij. Tijdens rondleidingen krijgen bezoekers een kijkje in de wereld van Douwe Egberts. Dit van oorsprong Jouster bedrijf is begonnen in de panden van Museum Joure. Hier vind je ook de salons van de familie en een prachtige vergaderkamer. Plekken die normaliter gesloten zijn. De rondleiders kunnen hier de mooiste verhalen over vertellen. Veel van hen hebben bij het bedrijf gewerkt en kennen de geschiedenis uit eerste hand.

Ticket + Gratis rondleiding boeken (vol=vol)

De rondleiding kun je van tevoren boeken via deze pagina of aan de kassa. Deelnemers betalen alleen de normale entreeprijs voor het museum (€ 8 bij online boeken / € 8,50 aan de kassa). Klik bij het boeken het tijdslot van 14.00 of 15.00 uur aan.

Begin:
5 april 2022 14:00