Lezing Steef Hendriks bij expositie Ovengevormd glas

19 november 2017 15:00 - 16:00

€9,50

Lezing Steef Hendriks bij expositie Ovengevormd glas

Op 19 november geeft Steef Hendriks een lezing over glas bewerken èn over de verkooptentoonstelling Ovengevormd glas. Steef Hendriks is zelf beeldend kunstenaar en werkt veel met glas. Twintig jaar geleden begon hij met eigen glasstudio, die inmiddels is uitgegroeid tot de grootste van Nederland. In 200? Nam hij het initiatief voor de eerste verkoopexpositie Ovengevormd glas, die ten tijde van de lezing in Museum Joure is te zien. De lezing vindt plaats in Museum Joure en start om 15.00 uur. Entree is € 9,50 (incl. entree van het museum en een kopje koffie/thee).

Lezing Steef Hendriks

Steef Hendriks is een veelzijdig man die zeer uiteenlopende beroepen met succes heeft uitgeoefend. Na het op ruim 20 plekken loondienst te hebben geprobeerd, kwam hij tot de conclusie dat hij niet geschikt was voor het werken voor een baas. Op 23-jarige leeftijd begon hij zijn eerste eigen bedrijf.

Het eerste bedrijf was een zeilmakerij, vervolgens startte hij een zeefdrukkerij, daarna een café en later een zandstraalbedrijf om tenslotte zo’n 20 jaar geleden te beginnen met glas in ovens te bewerken. Inmiddels heeft hij de grootste studio van Nederland op het gebied van fusen opgebouwd.

Als exposerend beeldend kunstenaar werd Steef Hendriks geconfronteerd met de hoge kosten die gepaard gingen met het exposeren. Uit frustratie daarover nam hij het initiatief voor de verkoopexpositie Ovengevormd Glas. De kunstenaars betalen slechts een kleine bijdrage in de kosten, de rest van de kosten wordt gedekt door kaart- en catalogusverkoop en sponsoren. Door de kunstenaars uit te nodigen bij de expositie aanwezig te zijn, geeft hij ze de kans elkaar te ontmoeten en te inspireren.

Expositie Ovengevormd glas

In het eerste weekend van november, vond voor de zesde keer ‘Ovengevormd glas’ plaats, de bekende verkoopexpositie van sculpturaal werk van ovengevormd glas. Op vier plekken in Joure en Langweer (in de expositieruimte van Steef Hendriks ) is prachtig werk van meer dan 20 glaskunstenaars uit binnen- en buitenland te zien.

19 november 2017
Kosten: