De ZomerMaakfabriek, met thema ‘maken met je zintuigen’

10 juli 2021 10:00 - 5 september 2021 17:00

Persbericht,

Joure, 21 juni 2021

Deze zomer speciaal voor kids in Museum Joure, binnen èn buiten

De ZomerMaakfabriek, met thema ‘maken met je zintuigen’

De hele zomervakantie (van 10 juli t/m 5 september) staat in Museum Joure iedere dag de ZomerMaakfabriek klaar. Dat is een superleuk doe-programma voor kinderen van zo’n 6 tot 14 jaar. Het programma bestaat uit verschillende korte doe-activiteiten, allemaal rondom het thema ‘maken met je zintuigen’. Aan de slag met ruiken, voelen, proeven en kijken!

Ambachtslieden, kunstenaars en proces-operaters, alle makers gebruiken hun zintuigen tijdens het maakproces. Tijdens de ZomerMaakfabriek doe jij dat ook. Je voelt of je letters goed geponst hebt, proeft de smaak van de thee, ruikt de zuurgraad van de koffie, kijkt of de kleur van het kunstwerk goed is en luistert of de machine regelmatig loopt. In de tuin ga je zelf aan de slag en bouw je – samen met je ouders, opa, oma of broer of zus – een supergrote actie-reactiebaan. Zet al je zintuigen daarbij in!

Kinderen kunnen de hele zomervakantie (van 10 juli t/m 5 september) iedere dag onder openingstijd bij ons aan de slag. Bij de balie ligt een tasje met opdrachtenblad en materialen klaar. Daarmee ga je met je gezin of ander gezelschap op zoek naar de plekken waar jouw zintuigen in actie moeten komen. Die vind je overal in het museum. Inspirerend is ook de expositie van Wim Schingenga, met prachtige perspex vogels en drukwerk

Verplicht entreeticket online boeken (geldt ook voor Museumkaarthouders!)

Wil je meedoen aan De ZomerMaakfabriek, boek dan online tickets voor het museum. Je hoeft voor De Maakfabriek geen aparte ticket te kopen (een gewoon kinderkaartje is voldoende) en ook geen toeslag te betalen. Houd er wel rekening mee dat kinderen alleen onder begeleiding van een volwassene het museum kunnen bezoeken. Er zijn geen educatiemedewerkers aanwezig, het programma wijst zichzelf.

Het online boeken van kaartjes is vanwege de coronamaatregelen verplicht en kan via www.museumjoure.nl. Dat geldt ook voor bezoekers met een Museumkaart of een Vriendenkaart.

Begin:
10 juli 2021 10:00