« Alle Evenementen

• Dit evenement is voorbij.

De ZomerMaakfabriek: 10x aan de slag, binnen én buiten!

9 juli 2022 10:00 - 4 september 2022 17:00

ZomerMaakfabriek

De hele zomervakantie (van 9 juli t/m 4 september) staat in Museum Joure iedere dag de ZomerMaakfabriek klaar. Dat is een doe-programma voor kinderen van zo’n 6 tot 14 jaar, met als thema ‘Kijk met de blik van een kunstenaar’. Het programma bestaat uit verschillende korte doe-activiteiten, in de museumpanden en buiten in de tuin en langs de kades. Ook leuk bij mooi weer!

Tijdens de ZomerMaakfabriek worden kinderen uitgedaagd om met de blik van een kunstenaar te kijken. Wat dat betekent? Kijk met al je zintuigen aan. Met emotie en ratio tegelijkertijd. Of bekijk de wereld juist eens vanuit een heel andere dimensie. De kinderen laten zich met hun kunstenaarsblik verwonderen en inspireren en gaan natuurlijk ook lekkerzelf aan de slag, in het museum of lekker buiten in de museumtuin. Heel realistisch of juist abstract, met metaal en papier of met met bladeren en plastic. Kinderen kunnen hun eigen draai er aan geven. Kinderen kunnen de hele zomervakantie (van 9 juli t/m 4 september) iedere dag onder openingstijd dit programma doen. Bij de balie ligt een tasje met een inspiratieblad en materialen klaar. Daarmee ga je met je gezin of ander gezelschap naar bijzondere plekken in het museum waar je je kunt laten inspireren en naar de plekken waar je aan de slag kunt. Die vind je overal in het museum, in de panden èn buiten in de tuin.

Tip: boek je entreeticket online!

Wil je meedoen aan De ZomerMaakfabriek, boek dan online tickets voor het museum. Je hoeft voor De Maakfabriek geen aparte ticket te kopen (een gewoon kinderkaartje is voldoende) en ook geen toeslag te betalen. Houd er wel rekening mee dat kinderen alleen onder begeleiding van een volwassene het museum kunnen bezoeken. Een gratis kopje koffie, thee of glas limonade is bij de entreeprijs inbegrepen (€ 8,00 voor volwassenen en € 3,50 voor kinderen als je online boekt). Tijdens de zomervakantie wordt het drankje geserveerd in onze museumtuin.

Begin:
9 juli 2022 10:00