De passie van de ambachtsman

30 juli 2019 13:30 - 16:30

In juli en augustus organiseert Museum Joure de doe- en demomiddagen, met demonstraties, korte rondleidingen en natuurlijk de mogelijkheid om zelf te experimenteren. Tijdens de Doe- & demodagen zijn er altijd meerdere vaklui paraat. Daarnaast zijn er rondleiders, die mooie verhalen over de Jouster klokkenmakers en koperslagers vertellen. Kinderen en volwassenen kunnen natuurlijk zelf ook lekker aan de slag, met het malen van koffie of het maken van een boekenlegger. Ook kun je heerlijk schommelen op het schommelnetwerk in de grote tuin van Museum Joure.

• Hoe koffie wordt gebrand van de groene Arabicabonen legt de koffiebrander uit
  • Bekijk hoe de theepakker de theepakjesmachine draait. Alle raderen grijpen in elkaar om een theezakje met nietje en touwtje te maken.

Voor de demonstratiedagen betaalt u geen toeslag, maar de gewone entreeprijs van het museum (€ 7,50 voor volwassenen, incl. een kopje koffie of thee). Kinderen tot 16 jaar € 3,50.

30 juli 2019