Breicafé in Koffie- en Theehuis

20 januari 2016 10:00 - 12:00

breicafe MJ 2Het breicafé is in de winterperiode weer open! Elke woensdagmorgen komen enthousiaste breisters bijeen om met elkaar te praten, maar vooral om met elkaar te breien. Het gezellige Koffie- en Theehuis van Museum Joure leent zich er goed voor. In een van de tuinkamers van Pand 99 heeft Nelly, de vrouw van C.J. de Jong, misschien ooit zelf gezeten met een handwerkje omdat het licht en het zicht op de kastanjeboom zo mooi is. Nu inspireren de breisters hier elkaar met nieuwe maaksels, vaak van de mooiste breiwol. De dames leren van elkaar. Patronen uitwisselen, elkaar tips geven. Een prima manier om ontspannen bezig te zijn. Het naastgelegen Binnenplak met hedendaagse exposities is daarnaast nog even een reden om de benen te strekken en van kunst te genieten.

Plaats: Koffie- en Theehuis in Pand 99
Tijd: 10.00 – 12.00 uur