Activiteiten in meivakantie met thema Wat een tijd!

3 mei 2021 10:00 - 8 mei 2021 17:00

Ondanks de lockdown hoef je je deze meivakantie niet te vervelen. Want deze vakantie is de week van Help pake & beppe de vakantie door … Thema is ‘Wat een tijd!’ Museum Joure heeft tijdens deze week iedere dag een bijzondere activiteit, met een kort filmpje van onze educatoren over een bijzonder object in ons museum en daarna een superleuke doe-opdracht. Simpelweg het voorbeeld namaken, dat is niet de bedoeling. Onze educatoren zien graag wat voor creatieve oplossingen jij verzint!  Lockdown? Museum Joure maakt er wat van!

Van maandag 3 mei t/m zaterdag 8 mei verschijnt iedere dag zo rond een uur of 10 een filmpje van onze educatoren Tea en Fenna op onze socials en op onze website. Steeds laten ze een bijzonder object zien uit onze collectie, met natuurlijk het verhaal er achter. Daarna ga je zelf lekker aan de slag met de opdracht van de dag.

• Ma 3 mei: Thema Friese klokken, wat zijn dat en hoe bewegen ze eigenlijk? Opdracht van de dag: Maak je eigen klok.
  • Di 4 mei:  Thema Koffie en thee in oorlogstijd, wat dronken mensen toen? Opdracht van de dag: Maak je eigen (herdenkings)vlinders of -bloemen van koffiefilters (i.v.m. Dodenherdenking).
  • Wo 5 mei: Thema Van koffiebes tot een kopje koffie. Opdracht van de dag: Schilderen met koffie.
  • Do 6 mei: Thema Servies vroeger en nu. Opdracht van de dag: Maak je eigen servies van zoutdeeg.
  • Vr 7 mei:  Thema Romeinse klokcijfers. Opdracht van de dag: Teken je eigen mooie Romeinse cijfers.
  • Za 8 mei: Thema De lekkerste thee (voor je moeder). Opdracht van de dag: Maak een theezakje met een boodschap voor je moeder (i.v.m) Moederdag op zondag 9 mei)

Volg Museum Joure op facebook (www.facebook.com/MuseumJoure) of op instagram (www.instagram.com/museum_joure) en je ziet alle thema’s en doe-opdrachten vanzelf verschijnen.

Begin:
3 mei 2021 10:00