Op 8 en 9 oktober organiseert Museum Joure een themaweekend rondom de geschiedenis van Douwe reclame-1937Egberts. Er zijn allerlei activiteiten voor het publiek.

Bezoekers worden hartelijk welkom geheten met een heerlijk vers kopje Douwe Egbertskoffie. Bij de ingang staan look-a-likes van de oude Egbert Douwes en zijn vrouw Akke Thijssens, die in 1753 de basis voor het merk Douwe Egberts legden. En natuurlijk is er vanalles te proeven, van verschillende soorten koffiebonen en thee tot ouderwetse koffiezetmethoden.

Het museum heeft op zaterdag en zondag aangepaste openingstijden en is dan toegankelijk van 11 tot 17 uur. Tijdens de Douwe Egbertsdagen geldt de gewone toegangsprijs, € 6,50 inclusief een kopje koffie of thee!

Bezoekers worden hartelijk welkom geheten met een heerlijk vers kopje Douwe Egbertskoffie. Bij de ingang staan look-a-likes van de oude Egbert Douwes en zijn vrouw Akke Thijssens, die in 1753 de basis voor het merk Douwe Egberts legden. Bekijk hoe de koperslager de eerste Douwe Egberts-geschenken maakte, glimmend als goud! Pas een Fries kostuum en poseer als het ouderwetse Friese vrouwtje van D.E voor een fraaie foto.

Een echte Douwe Egberts-dag kan natuurlijk niet zonder proeven. Bezoekers kunnen tijdens deze dagen kennis maken met het vakmanschap dat nodig is om koffie te produceren. Bekijk hoe bonen geroosterd worden en proef hoe koffiebonen van smaak kunnen verschillen. En altijd al willen weten hoe ouderwetse pruttelkoffie smaakt? Tijdens de Douwe Egberts-dagen ervaar je het verschil met hedendaagse koffie-zet-methoden en met het ambacht van de echte barista! Voor de theeliefhebbers is er ook van alles te doen. Zo leer je de verschillende soorten thee proeven en merk je de invloed van het water op de smaak van de thee. Natuurlijk kun je ook het technisch pronkstuk van Museum Joure, de theezakjesmachine, in werking bewonderen.

Douwe Egbertsdagen bij tentoonstelling NIEUW!

Douwe Egberts is uitgegroeid van een klein kruideniersmerk in Joure tot een marktleider in Nederland als onderdeel van een wereldwijd koffie- en thee bedrijf. Die ontwikkeling, met allerlei vernieuwingen zoals de introductie van verpakte koffie, smaakjesthee, oploskoffie en allerlei andere zaken wordt prachtig getoond in de thematentoonstelling NIEUW! 200 jaar innovatie en vakmanschap.

Praktisch