Deze zomer iedere dinsdag- en donderdagmiddag, alleen bij droog weer!

Tot en met 27 augustus vertellen onze rondleiders in de tuin van Museum Joure over de bijzondere geschiedenis van Douwe Egberts. Op deze plek is het bekende koffiemerk ooit begonnen. De rondleiders zijn – bij droog weer! – iedere dinsdag- en donderdagmiddag van ca. 13.30 t/m 15.30 uur aanwezig. Bij regenachtig weer gaat deze activiteit niet door.

De bakermat van Douwe Egberts
De panden van Museum Joure zijn de bakermat van Douwe Egberts. In het winkeltje en het naastgelegen herenhuis aan de Midstraat is het bedrijf ooit begonnen. Toen de zaken goed gingen, is in de tuin, naast de opvaart, een pakhuis gebouwd. De drie panden maken allemaal deel uit van Museum Joure. De rondleiders van Museum Joure kunnen prachtig vertellen over dit beroemde bedrijf. Zo gaat de geschiedenis leven!

Verplicht entreeticket online boeken (geldt ook voor Museumkaarthouders!)
Bezoekers die het  museum willen bezoeken moeten voorafgaand aan hun bezoek online een ticket boeken via www.museumjoure.nl. Dat geldt ook voor bezoekers met een Museumkaart of een Vriendenkaart.