Beleef de passie van de ambachtsman in Museum Joure. Iedere donderdagmiddag in juli en augustus zijn de werkplaatsen van 13.30-16.30 uur bemand.

Ruik de geur van inkt, vers gebrande koffie en de gebakken lekkernij bij de koffie. Hoor het hameren van de koperslager en zilversmid. Zie de precisie van de klokkenmaker met al die tandwielen. Een feest voor de zintuigen. De theepakker trekt in het Entreegebouw met zijn machine meteen de bezoeker naar zich toe. Het is altijd weer een lust voor het oog om te zien hoe alles in elkaar grijpt en er aan het eind een theezakje met nietje en touwtje uitkomt. In de drukkerij vertellen drukkers met liefde over hun vak. Zij laten de oude zet- en drukmachines ratelen en begeleiden de bezoeker bij het drukken van een eigen boekenlegger.

Kinderen en ook ouderen kunnen zelf een theezakje maken, koffiebonen malen, hun naam hameren en een boekenlegger drukken. In de tuin hangen de schommels.

Programma (wijzigingen voorbehouden):
02 juli:   bakker, drukkers, klokkenmaker, koperslager?, zilversmid
09 juli:   bakker, drukkers, klokkenmaker, koperslager?, theepakker, zilversmid
16 juli:   bakker, drukkers, klokkenmaker, koperslager?, theepakker
23 juli:   bakker, drukkers, klokkenmaker, koffiebrander, koperslager?, theepakker, zilversmid
30 juli:   bakker, drukkers, klokkenmaker, koffiebrander, koperslager?, theepakker, zilversmid
06 aug: bakker, drukkers, klokkenmaker, koffiebrander, koperslager?, theepakker, zilversmid
13 aug: bakker, drukkers, klokkenmaker, koffiebrander, koperslager?
20 aug: bakker, drukkers, klokkenmaker, koffiebrander, koperslager?
27 aug: bakker, drukkers, klokkenmaker, koffiebrander, koperslager?, theepakker, zilversmid

entree: toegangsprijs Museum Joure