DE-punten gespaard die je in wilt leveren? Als je dat tussen 1 juli en 31 augustus bij Blokker Joure doet, dan kun je meteen met korting naar Museum Joure.

Met deze actie starten Blokker Joure en Museum Joure hun samenwerking. Die samenwerking komt nog op allerlei andere manieren tot uiting. Zo zijn er een aantal museumstukken van Museum Joure in de Blokker Joure te bewonderen en worden bezoekers van het Museum er op attent gemaakt dat je bij Blokker Joure je DE-punten kunt inleveren. En als je daar niet genoeg van hebt, kun je het mooie DE-assortiment ook gewoon kopen.

Iris Nutma, directeur Museum Joure vertelt: “Veel van onze gasten combineerden een bezoek aan Museum Joure met een bezoek aan de DE-winkel. Wij vonden het erg jammer dat de DE-winkel eind vorig jaar wegging en we die service niet meer konden bieden. Gelukkig is Blokker Joure in dit gat gesprongen. Dit Blokker filiaal biedt het grootste assortiment DE-producten van Nederland. Onze gasten kunnen dus prima met hun spaarpunten bij dit filiaal terecht, dat bovendien maar zo’n 100 meter van ons museum vandaan ligt. Met deze actie willen we onze gasten en de bezoekers van Blokker Joure laten weten dat je het inleveren van je spaarpunten en een bezoek aan het museum weer prima kunt combineren.”

Museum Joure vertelt in de vaste tentoonstelling de geschiedenis van de koffie en thee in Nederland en natuurlijk de geschiedenis van Douwe Egberts, het bedrijf dat zo onlosmakelijk met Joure verbonden is. In het museum zie je hoe van rauwe koffiebonen koffie wordt gemaakt en hoe van losse thee handige theezakjes worden gemaakt. En natuurlijk zie je hoe Douwe Egberts zich ontwikkelt van een klein winkeltje in de Midstraat van Joure tot een grote multinational. Het bekende spaarpuntensysteem heeft in deze ontwikkeling een grote rol gespeeld.

Joure staat sinds jaar en dag bekend als de plek waar je je Douwe Egberts-spaarpunten kunt inleveren voor mooie serviesstukken en handige apparaten. Eind 2014 werd het spaarsysteem van Douwe Egberts overgenomen door de Blokker-keten en werd de Douwe Egberts-winkel in Joure gesloten. In een  groot aantal Blokker-filialen ( ruim 350 winkels) is  een assortiment van Douwe Egberts verkrijgbaar, die verkocht wordt of tegen DE-punten weggegeven.

Blokker Joure is in Nederland het filiaal met de meest uitgebreide collectie artikelen die op Douwe Egberts-spaarpunten te verkrijgen zijn. Van alle artikelen is voldoende voorraad en Blokker Joure heeft het breedste assortiment DE-aardewerk in huis.

Op de foto ontvangt Maria Boelens (links, assistent-filiaalleider Blokker Joure) van Iris Nutma (rechts, directeur Museum Joure) een informatiebord van Museum Joure om bij de collectiestukken in het Blokkerfiliaal te plaatsen.